سیاست جدید Valve برای مقابله با توسعه دهندگان متقلب

به گزارش مهسان بلاگ، تعداد بازی های فروشگاه استیم (Steam) اینقدر زیاد است که جلب توجه مخاطبین به هر کدام از آنها را بی نهایت سخت می سازد. شرکت ولو (Valve) - صاحب پلتفرم استیم - همیشه در کوشش برای یافتن راههای جدیدی برای حل این مشکل بوده است. با این وجود، برخی از سازندگان بازی ها راههای خلاقانه و گاه مخفیانه ای برای حل این مشکل پیدا نموده اند. یکی از این روشها تغییر مداوم تاریخ انتشار بازی است، تا از این طریق شرکت سازنده از حضور مرتب بازی خود در لیست بازی های در انتظار انتشار استیم، مطمئن شود. ظاهرا ولو میخواهد با اتخاذ سیاستی جدید، این استراتژی را بی اثر سازد.

سیاست جدید Valve برای مقابله با توسعه دهندگان متقلب

در پستی از فروم استیم در ردیت (Reddit)، یکی از کاربران تصویری از پیامی را از طرف یکی از توسعه دهندگان سرویس ولو پست نموده است. در این تصویر با هشداری از طرف استیم روبرو می شویم مبنی بر اینکه توسعه دهندگان برای تغییر تاریخ انتشار بازی خود، باید با ولو تماس برقرار نمایند:

[..] اگر شما قصد تغییر تاریخ [انتشار بازی خود] را دارید، لطفا برای مشخص تاریخ جدید، و نیز دلیل این تغییر تاریخ انتشار، با ولو تماس بگیرید. شما باید کاملا مطمئن باشید که تاریخ جدید، زمان انتشار [بازی] خواهد بود.

این سیاست جدید، احتمالا بر سر راه توسعه دهندگانی که از الگوریتم های ولو سوء استفاده می نمایند، مانع بزرگی ایجاد می کند. به دلیل حجم عظیم بازی های موجود در استیم، شرکت ولو تلاشی در جهت دستچین کردن بازی نمی کند، و تمرکز خود را بر الگوریتم های کامپیوتری گذاشته است، با این ایده که برای هر مشتری یک نسخه سفارشی از فروشگاه را نمایش دهد.

بااینحال، مثل هر سیستم دیگر، بازیگران فریبکاری پیدا می شوند که از این الگوریتم ها جهت جلب توجه مشتریان بیشتر، سوء استفاده نمایند. با اضافه کردن این سیاست جدید، احتمالا اغلب استودیوها این استراتژی خاص را رها خواهند کرد؛ و اگر توسعه دهنده ای هم بخواهد که بطور مرتب تاریخ انتشار محصول خود را تغییر دهد، احتمالا مورد ظن ولو قرار خواهد گرفت.

البته که مثل هر چیز دیگری، این سیاست جدید بر همه تاثیر خواهد گذاشت. استودیوهای کوچک از حالا به بعد باید در انتظار تایید ولو برای تغییر تاریخ انتشار بازی های خود بمانند. ولی این هزینه ای است که جهت بهبود کیفیت فروشگاه برای مصرف نمایندگان نهایی، باید پرداخت شود.

منبع: Venture Beat

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 14192

به "سیاست جدید Valve برای مقابله با توسعه دهندگان متقلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست جدید Valve برای مقابله با توسعه دهندگان متقلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید