یک عمر شاعری منصور اوجی منتشر شد

به گزارش مهسان بلاگ، گزینه هایی از شعرهای منصور اوجی در مجموعه شعر یک عمر شاعری منتشر شد.

یک عمر شاعری منصور اوجی منتشر شد

به گزارش خبرنگاران، منصور اوجی در آستانه هشتادودومین سال عمرش، گلچینی از 60 سال شاعری خویش را به نام یک عمر شاعری به دست چاپ سپرده است.

این گزیده را چنانچه خود او می گوید با وسواس از میان 2000 شعر و 25 کتاب چاپ شده خود، برگزیده است.

شاعر مجموعه شعرهایی به کوتاهی عمر درباره گزینه های شعر که قبل تر از آثارش به چاپ رسیده است به خبرنگاران گفت: تاکنون سه گزینه از آثار من به چاپ رسیده است؛ یکی را زنده یاد هوشنگ گلشیری برگزید که انتشارات نوید شیراز با نام هوای باغ نکردیم آن را بیرون آورد. همچنین هوشنگ گلشیری بر اساس این گزیده، کتاب در ستایش شعر سکوت را در انتشارت نیلوفر منتشر کرد، گزیده دوم را انتشارات مروارید منتشر کرد که خودم شعرهای آن را انتخاب کردم و انتها ضیاءالدین خالقی گزیده سوم را با نام شیراز، نام دیگر من را در انتشارات نگاه منتشر کرد.

اوجی درباره مشخصات ظاهری گزیده شعرهایش شرح داد: انتشارت کوله پشتی این گزیده را که دربرگیرنده 400 شعر نیمایی است در 600 صفحه و با جلد سخت و قیمت 80هزار تومان منتشر نموده است.

شاعر کتاب کوتاه، مثل آه اضافه کرد: غیر از این کتاب، دفتر دیگری از 150 شعرِ کوتاه من را انتشارات پرسوک زیر چاپ دارد که ارشاد اجازه آن را داده و به زودی منتشر می گردد.

صاحب دفتر حرفی برای گفتن در پاسخ به این که در آستانه هشتادودومین سال عمر هنوز هم شعر می گوید، با خنده اظهار کرد: من شعر نمی گویم، شعر مرا می گوید. دو کتاب شعرِ چاپ نشده دیگری دارم که اگر عمری بود آن ها را نیز به دست چاپ خواهم سپرد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2789

به "یک عمر شاعری منصور اوجی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک عمر شاعری منصور اوجی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید