یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی کرمانشاه به کار خود پایان داد

به گزارش مهسان بلاگ، یازدهمین نمایشگاه سراسری استان کرمانشاه با معرفی صنعتگران برتر به کار خود پایان داد.

یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی کرمانشاه به کار خود پایان داد

به گزارش خبرنگاران به‌نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، جلیل بالایی مدیرکل میراث‌فرهنگی استان دیروز یکشنبه 7 مرداد 97 در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران در محل نمایشگاه های بین المللی کرمانشاه، یکی از راهکارهای موثر در زمینه بازاریابی و فروش صنایع دستی را فضای مجازی دانست و از هنرمندان خواست از این فضا برای عرضه محصولات خود استفاده بهینه کنند.

او گفت: امسال برای بهره گیری هرچه بیشتر از خدمات فضای مجازی از اپراتور همراه اول دعوت کردیم که در نمایشگاه غرفه ای بزند و ما را در این زمینه همراهی کند.

بالایی برپایی نمایشگاه های متنوع را نیز یکی دیگر از راهکارها برای معرفی هرچه بهتر و بیشتر آثار هنرمندان صنایع دستی دانست و گفت: هنرمندان می توانند با حضور فعال در نمایشگاه ها آثار خود را به مردم بشناسانند و از محل فروش آن درآمدی برای خود به دست بیاورند.

او گفت: اداره کل میراث فرهنگی هم به هنرمندان برای بازاریابی و فروش محصولات آنها کمک می کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه در ادامه از صنایع دستی و هنرهای سنتی به عنوان نماد بارز کالای ایرانی نام برد و گفت: این کالای ناب و اصیل نیازمند حمایت هرچه بیشتر مردم و مسئولان است.

بالایی همچنین از صنایع دستی به عنوان یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی نام برد و افزود: با حمایت از صنایع دستی می توان به آسانی و بدون صرف هزینه های گزاف شغل درست کرد.

او با اشاره به اینکه صنایع دستی کاملا مردمی و با تکیه بر توان داخلی است، اظهار کرد: صنایع دستی این ظرفیت را دارد که به ارتقای سطح درآمد خانوارها کمک کند و باعث رفع بیکاری در کشور شود.

بالایی همچنین از حضور هنرمندان و صنعتگران 27 استان کشور در نمایشگاه امسال کرمانشاه قدردانی کرد و گفت: مردم هنردوست استان امسال استقبال خوبی از نمایشگاه کردند که جای تقدیر دارد.

همچنین پروانه حیدری معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در این مراسم گفت: هنرمندان 27 استان کشور در قالب 150غرفه از دوم تا هفتم مرداد آثار خود را در این نمایشگاه عرضه کردند.

پروانه حیدری به استقبال خوب مردم از این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: باتوجه به شرایط نامساعد اقتصادی مردم، در چهار روز اول نمایشگاه، سه میلیارد ریال از آثار هنرمندان در نمایشگاه فروش رفته است.

او این میزان فروش را چشمگیر و خوب دانست و گفت: مردم کرمانشاه همواره از صنایع دستی استقبال می کنند و در نمایشگاه ها و در میزان فروش محصولات این استقبال نمود پیدا می کند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه در ادامه یکی از مشکلات صنایع دستی استان را بسته بندی و طراحی دانست و گفت: اگرچه اقدام هایی دراین رابطه شده اما هنوز اول راه هستیم و باید در این زمینه بیشتر کار کنیم.

حیدری همچنین تاکید کرد که صنایع دستی باید در منزل تک تک ایرانیان وارد شود و مردم از آن استفاده کنند.

او گفت: به رسم همه نمایشگاه ها، غرفه داران برتر براساس آیتم هایی مانند غرفه آرایی، چیدمان، وجود محصولات ایرانی در غرفه ها و نبود محصولات خارجی و همچنین وجود صنایع دستی صرف در غرفه ها انتخاب شده اند.

در این مراسم از شاهرخ پوری از سمنان در رشته نمدمالی و نعمت الله بهرامی رشته قفل سازی سنتی از چهارمحال و بختیاری به عنوان غرفه داران برتر تقدیر شدند.سعید رضایی در رشته قلم زنی از اصفهان، اکرم نجفی در رشته گلیم بافی از کرمانشاه، امیرعباس زرندی رشته ملیله بافی از کرمانشاه، عبدالله خورانی رشته گلیم نقش برجسته از ایلام و علی نادری در رشته ورمی بافی از آذربایجان شرقی نیز تقدیر شد.

در بخش غرفه های ورک شاپ نیز از رحمت الله نوخاف در رشته تراش سنگ های قیمتی از خراسان جنوبی، طاهره خدامی رشته گلابتون دوزی از هرمزگان، مُنا زنده دل رشته منبت چوب از گیلان، ابراهیم یوسفی پیشکسوت ارغوان بافی ، سمیه ویسی در رشته تهذیب ، فهمیه افشاری در رشته نگارگری و عباس سرندی در رشته ملیله بافی همگی از کرمانشاه تقدیر شدند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: chtn.ir
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 130

به "یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی کرمانشاه به کار خود پایان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی کرمانشاه به کار خود پایان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید