تاسیسات برق باغ تاریخی فین ایمن سازی می گردد

به گزارش مهسان بلاگ، سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان از مطالعه،طراحی، ایمن سازی و بازسازی تاسیسات الکترونیکال برق مجموعه جهانی باغ تاریخی فین اطلاع داد.

تاسیسات برق باغ تاریخی فین ایمن سازی می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، مهران سرمدیان سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان امروز شنبه 10 آذر 97 با اعلام این خبر اظهار کرد: این پروژه با مبلغی بالغ بر 400میلیون تومان و از محل اعتبارات ملی انجام شد.

سرمدیان با تاکید بر اهمیت تجهیز باغ فین به سامانه های مختلف استاندارد تأسیسات الکتریکال و عملکرد بهینه تجهیزات الکتریکی خاطر نشان کرد: این فرایند برای تمام فضاها و قسمت های باغ فین طراحی شده است.

دبیر منطقه شمالی ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اضافه کرد: در این پروژه ساماندهی سیستم نیرورسانی و برق رسانی روشنایی در تمام فضاهای باز و سر پوشیده باغ با کابل و سیم های استاندارد و مقاوم در مقابل حریق و حوادث غیر مترقبه طراحی شده است.

سمیه فرهادی، سرپرست مجموعه جهانی باغ تاریخی فین کاشان نیز در همین زمینه عنوان نمود: طراحی تابلوهای برق استاندارد مورد احتیاج هر فضا و ساختمان، طراحی تابلو برق اصلی، ژنراتور های اضطراری برق مربوط به سیستم حفاظتی و امنیتی، تابلوهای قطع و وصل و ورود و خروج برق در این پروژه انجام می شود.

سمیه فرهادی خاطر نشان کرد: همچنین نیرورسانی و طراحی استاندارد، مدارات پریز برق رسانی برای ویترین ها و فضای نمایشگاهی و موزه ای با سیم و کابل استاندارد و طراحی سامانه ارتینگ، نصب سیستم و تجهیزات صاعقه گیر برای کل مجموعه باغ فین به منظور حفظ امنیت جان افراد بازدید کننده، پرسنل، ساختمان ها، تاسیسات، تجهیزات ایمن سازی و ایجاد عملکرد بهینه تجهیزات الکترونیکی در این پروژه دیده شده است.

او همچنین گفت: با توجه به وضعیت خاص مجموعه باغ فین و موزه به لحاظ نوع معماری که ترکیبی است از مستحدثات، آب و ماهی ها، استخرها و فواره ها، فضای سبز و پراکندگی درخت در محیط باغ، اختلاف سطح فضاها و همچنین حضور روزانه هزاران بازدید کننده داخلی و خارجی در مجموعه باغ در بیشتر اوقات که برای حفظ جان آن ها الزامی است این مجموعه به سیستم های حفاظتی، امنیتی و روشنایی استاندارد مجهز شد.

باغ تاریخی فین کاشان در پانزدهم آذر 1314 با شماره 238 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید. سابقه و قدمت باغ فین به دوره صفویه باز می شود، ناصرالدین شاه در سال 1852 میلادی صدراعظم خود امیرکبیر را در حمام فین کاشان به قتل رساند.

مجموعه باغ تاریخی فین در جنوب کاشان و در مجاورت چشمه سلیمانیه به مساحت 23 هزار و 700 مترمربع قرار گرفته است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 3230

به "تاسیسات برق باغ تاریخی فین ایمن سازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاسیسات برق باغ تاریخی فین ایمن سازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید