25 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در گلستان وجود دارد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، احسان گوهری راد، شامگاه دوشنبه در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان گلستان، اظهار کرد: تمام مسائل پروژه مهر و ساماندهی معلمان در گلستان انجام گردیده است.

25 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در گلستان وجود دارد

وی اضافه نمود: در تأمین فضا مشکلاتی داشتیم اما با استفاده از فضاهای مشارکتی این مشکل رفع شد.

گوهری راد توضیح داد: در خصوص جذب ماده 28 کوشش های زیادی گردیده و مصاحبه های آن به خاتمه رسیده است.

وی همچنین از اتمام مصاحبه دانشجوهای دانشگاه فرهنگیان تا خاتمه هفته اطلاع داد و اضافه نمود: اصل بودن کلاس درس از سیاست های اصلی ما است و تمام سعی ما بر این است که هیچ کلاس درسی در مهر بدون معلم باقی نماند.

2580 مدرسه در گلستان

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان با بیان این که با بومی سازی سعی در رفع کردن مشکلات داریم، اظهار کرد: کل مدارس استان دو هزار و 580 مدرسه است که از این تعداد دو هزار و 156 مدرسه دولتی و مابقی غیر دولتی است.

گوهری راد اضافه نمود: 847 مدرسه مختلط در ابتدایی و متوسطه اول داریم که سه هزار و 696 کلاس را شامل می گردد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: تعداد دانش آموزان استان 325 هزار نفر است که پیش بینی می گردد مهرماه سال جاری، استان میزبان 345 هزار و 500 دانش آموز باشد که 14.13 درصد آن ها در مدارس غیردولتی تحصیل خواهند کرد.

وی اعلام کرد: سال جاری هزار و 200 نفر از نیروهای ما بازنشسته می شوند درحالی که تنها 407 نیروی جدید اضافه خواهد شد اما این کمبود نیرو با ساماندهی فرهنگیان رفع می گردد.

55 درصد مدارس گلستان تخریبی یا نیازمند مقاوم سازی است

گوهری راد به آمار 55 درصدی تخریبی و نیازمند مقاوم بودن مدارس اشاره نمود و گفت: سرانه فضای آموزشی در استان 4.92 مترمربع، شاخص کشوری 5.18 مترمربع و استاندارد آن هم 8.39 مترمربع است.

وی گفت: سرانه فضای ورزشی دانش آموزان استان 37 سانتی متر، سرانه فضای نمازخانه ای مدارس 11 سانتی متر و سرانه اردوگاهی 1.3 سانتی متر است.

گوهری راد توضیح داد: محرومیت گلستان در پس زیبایی هایش پنهان گردیده و ما باید جزو کارگروه استان های محروم قرار بگیریم زیرا سرانه های ما پایین است.

وی اضافه نمود: در گلستان 25 هزار دانش آموز تارک تحصیل داریم که بیشترین مشکلات ما در متوسطه اول و دوم است. طرح های خوبی در شورای آموزش و پرورش استان مصوب گردیده اما اکنون کاری از دست آموزش و پرورش بر نمی آید زیرا برخی از این دانش آموزان به دلیل مشکلات اقتصادی نیروی کار خانواده گردیده اند.

گوهری راد گفت: باید این دانش آموزان تحت حمایت های مالی قرار بگیرند تا بتوانیم آن ها را به مدرسه برگردانیم.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 742

به "25 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در گلستان وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "25 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در گلستان وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید