یکی از دروغها علیه جمهوری اسلامی موضوع فرار مغزها است

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، جلسه 130 ستاد راهبری اجرای نقشۀ جامع علمی کشور، به ریاست سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار گردید و گزارش از آنالیز شرایط مهاجرت نخبگان توسط دکتر قدسی پور معاون نظارت و ارزیابی ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد.

یکی از دروغها علیه جمهوری اسلامی موضوع فرار مغزها است

وی با اشاره به بازگشت جمع زیادی از نخبگان کشور در سال های پس از انقلاب اسلامی گفت: باید این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گیرد که جمع کثیری از نخبگان علی رغم همۀ مسائل کشور، خواستار بازگشت به کشور هستند.

ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور هم در این باره گفت: اردیبهشت 1398 گزارشی در این زمینه به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده که این گزارش باید مبنای آنالیز شرایط نخبگان کشور قرار گیرد.

وی اضافه کرد: یکی از بزرگترین دروغ ها علیه جمهوری اسلامی، موضوع فرار مغزها است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: رصدخانۀ مهاجرت ایران تأسیس شده و به زودی گزارش فعالیت این مرکز علمی ارائه خواهد شد.

وی اضافه کرد: کلیۀ آمار و ارقام مربوط به نخبگان کشور به صورت دقیق مورد تحلیل و آنالیز قرار می گیرد و نتایج در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

ستاری گفت: حدود یک درصد از دانشجویان کشورمان در خارج از کشور به تحصیل اشتغال دارند و با توجه به آمار سایر کشورها، این رقم اصلاً قابل توجه نیست.

وی اضافه کرد: اما همان گونه که اشاره شد، آمار بازگشت نخبگان و متخصصان، مطلوب نیست و باید در این زمینه کار بیشتری انجام گردد.

tani-buy.ir: مجله تانی بای، مقالات اقتصادی و کسب و کار

bigkurosh.ir: مجله کوروش بزرگ، وبلاگ خبری، تاریخی و تحلیلی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 47165

به "یکی از دروغها علیه جمهوری اسلامی موضوع فرار مغزها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکی از دروغها علیه جمهوری اسلامی موضوع فرار مغزها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید