گرم شدن هوا به زایمان زودرس منجر می گردد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، طبق پژوهشی جدید گرمایش جهانی سبب می گردد زنان باردار زودتر وضع حمل نمایند و این امر نوزادان تازه متولد را در معرض خطر قرار می دهد.

گرم شدن هوا به زایمان زودرس منجر می گردد

محققان زایمان ها و شرایط آب و هوایی در آمریکا طی روزهایی که دما بالاتر از 32 درجه سانتیگراد بوده را آنالیز نموده اند. آنها متوجه شدند نرخ زایمان در این روزها 5 درصد افزایش می یابد.

طبق پژوهشی که در دانشگاه کالیفرنیا صورت گرفته، بسیاری از بچه ها چند روز زودتر از موعد به جهان آمدند اما بعضی از آنها دو هفته زودتر از تاریخ مشخص شده، به دنیا آمدند.

پژوهشگران معتقدند گرما سبب تغییرات هورمونی در زنان باردار می گردد و در نتیجه آنها زودتر از موعد وضع حمل می نمایند. تولد زودتر از موعد سبب می گردد وزن نوزدان کمتر باشد و رشد آنها کند گردد یا حتی آنها را در برابر ابتلا به چالش های سلامتی دیگر قرار می دهد.

مشکل اینجاست که احتمالا شرایط آب و هوایی در دهه های آینده بدتر می گردد و این برای زنان باردار و نوزادانشان خطرناک است.

محققان در این پژوهش اطلاعات بیش از 56 میلیون زایمان در آمریکا بین سال های 1969 تا 1988 میلادی را آنالیز کردند. آنها متوجه شدند در روزهایی که دما 32 درجه سانتیگراد یا بالاتر است، زنان باردار بیشتری وضع حمل می نمایند و به عبارت دیگر دوره بارداری آنها کوتاهتر می گردد.

آلن بارکا محقق ارشد این پژوهش می نویسد: در بازه تحقیق ما سالانه حداقل 25 هزار مورد کوتاه شدن بازه دوره بارداری ثبت شده است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 28360

به "گرم شدن هوا به زایمان زودرس منجر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرم شدن هوا به زایمان زودرس منجر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید