پلاستیک نرم قاتل اصلی پرندگان دریایی است

به گزارش مهسان بلاگ، نتایج یک پژوهش علمی نشان می دهد بلعیدن یک قطعه پلاستیک توسط پرندگان دریایی احتمال مرگ آنها را تا 20 درصد افزایش می دهد و پلاستیک های نرم مانند قطعات بادکنک ها و بالن ها برای پرندگان خطرناک تر از قطعات پلاستیک سخت است.

پلاستیک نرم قاتل اصلی پرندگان دریایی است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از یورکالرت، افزایش آلودگی محیط زیست به خصوص در سواحل دریاها و وجود انبوهی از زباله های پلاستیکی به قاتل بسیار مهم پرندگان دریایی مبدل شده و این موجودات پلاستیک ها را با مواد غذایی اشتباه گرفته و با بلعیدن آنها خود را به کشتن می دهند.

پژوهشی که در همین زمینه در استرالیا اجرا شده ثابت می نماید اگر تعداد قطعات پلاستیکی بلعیده شده توسط یک پرنده دریایی به 9 قطعه برسد احتمال مرگ او تا 50 درصد بیشتر می گردد و اگر این پرندگان 93 قطعه پلاستیک را ببلعند به طور قطعی خواهند مرد و دیگر هیچ شانسی برای زنده ماندن نخواهند داشت.

علاوه بر این، خطر پلاستیک های نرم برای پرندگان دریایی بیش از تکه های پلاستیکی سفت و محکم است و تعداد کمتری از آنها به علت خاصیت چسبندگی به اجزای داخلی بدن می توانند به سرعت این حیوانات را از پای درآورند.

پلاستیک باعث از کار افتادن دستگاه گوارش پرندگان،ایجاد عفونت و دیگر بیماری ها در آنها شده و علیرغم اینکه تنها 5 درصد از زباله های بلعیده شده توسط پرندگان را پلاستیک تشکیل می دهد، اما این ماده عامل مرگ و میر 40 درصد از پرندگان دریایی در دنیا است.

از سوی دیگر قطعات پراکنده بالن های پلاستیکی قاتلانی خطرناک برای پرندگان دریایی محسوب می شوند و از هر 5 پرنده ای که این زباله ها را ببلعد، یکی به سرعت می میرد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 6342

به "پلاستیک نرم قاتل اصلی پرندگان دریایی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلاستیک نرم قاتل اصلی پرندگان دریایی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید