همایش عرفان اسلامی در لاهور پاکستان برگزار می گردد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، همایش عرفان اسلامی از منظر سید علی هجویری داتاگنج بخش با رویکرد نگاهی به کتاب کشف المحجوب طی روزهای 20 و 21 شهریورماه با همکاری خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور پاکستان و دانشکده الهیات دانشگاه گاریسون لاهور در محل سالن همایش های این دانشگاه برگزار می گردد.

همایش عرفان اسلامی در لاهور پاکستان برگزار می گردد

محورهای این همایش شامل تأثیر کشف المحجوب بر کتاب هایی عرفانی بعدی، آنالیز مقایسه ای طریقت و شریعت، آنالیز ابعاد شخصیتی افراد ذکر گردیده در کشف المحجوب، سیر و سلوک و سیاحت و مقاصد صوفی بزرگ در کشف المحجوب، اسفار، مقاصد، اثرات سید هجویری ذکر گردیده در کشف المحجوب، آنالیز اسنادی احادیث و آیات در کشف المحجوب، همزیستی مصالمحت آمیز صوفیان از منظر کشف المحجوب، تأثیر تعلیمات معنوی سید علی هجویری بر ارزش های اجتماعی عصر حاضر می گردد.

آنالیز و تحلیل دیدگاه سید علی هجویری از منظر صوفی ها و صوفی نماها، آنالیز روش شناسی تزکیه نفس در کشف المحجوب، آنالیز متحث کرامت انسانی از منظر کشف المحجوب، نقش کشف المحجوب در اصلاح جامعه، معرفی تحقیقات پژوهشی ذی ربط با کشف المحجوب، آنالیز نظریات سید علی هجویری در نقد افراط گرایی و فرقه گرایی و نقش کشف المحجوب در ترویج اسلام از دیگر محورهای این همایش برشمرده می گردد.

بنابر اعلام این خبر، خلاصه مقالات و نیز، مقاله های قرائت گردیده در این همایش، به دو زبان انگلیسی و اردو در مجله پژوهشی دانشگاه گاریسون منتشر خواهد شد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: mehrnews.com
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 364

به "همایش عرفان اسلامی در لاهور پاکستان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش عرفان اسلامی در لاهور پاکستان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید