مونسان در جمع خبرنگاران: افزایش سطح خدمات به گردشگران داخلی و خارجی مورد توجه سازمان میراث فرهنگی است

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: افزایش سطح خدمات به لحاظ کمی و کیفی برای گردشگران داخلی و خارجی در دستور کار سازمان میراث فرهنگی واقع شده است و الکترونیکی کردن بلیت سایت های تاریخی نیز اقدامی در این راستا است.

مونسان در جمع خبرنگاران: افزایش سطح خدمات به گردشگران داخلی و خارجی مورد توجه سازمان میراث فرهنگی است

علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم بهره برداری از فاز دوم سامانه یکپارچه فروش بلیت الکترونیکی موزه ها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور در تخت جمشید در جمع خبرنگاران گفت: پیش از این فروش بلیط به صورت دستی انجام می شد که علاوه بر نیروی انسانی بسیار زیاد، رضایت مندی کافی برای گردشگران ایجاد نمی کرد، خوشبختانه با راه اندازی سامانه فروش الکترونیک در چند کاخ موزه تهران این حرکت ادامه یافت و امروز شاهد بهره برداری از این سامانه در تخت جمشید هستیم.

مونسان اضافه کرد: راه اندازی این سامانه صحت و سلامت کار را ارتقا می دهد و باعث افزایش سطح ارائه خدمات به گردشگران خواهیم بود، همچنین با توجه به اینکه گردشگران در سراسر دنیا بلیت اماکن و سایت های تاریخی را به عنوان یادگاری نگهداری می کنند، تمهیداتی پیش بینی خواهد شد تا بلیت الکترونیکی به گونه ای باشد که امکان نگهداری آن وجود داشته باشد.

معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: راه اندازی سامانه فروش بلیت الکترونیک اقدام بسیار خوبی است و امیدواریم این سامانه در سایر سایت های تاریخی کشور نیز به زودی راه اندازی شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شرح داد: سایت های تاریخی به ویژه تخت جمشید علاوه بر اینکه بناهای تاریخی ارزشمند برای همه بشریت است نشان از مهندسی عمیقی دارند که در اینجا به کار رفته است، این بناها حامل پیام های بزرگ انسانی هستند، استفاده از کلمه دروازه ملل در تخت جمشید اوج ارتباطات انسانی را نشان می دهد و بر این نکته اشاره دارد که بیش از 2500 سال پیش ملت ایران به این موضوع توجه داشته اند، نیاکان ما صلح دوست بودند و به ارتباط بین اقوام و انسان ها اهمیت می دادند، همکاران ما با تمام وجود از این آثار تاریخی نگهداری و حفاظت می کنند.

مونسان اضافه کرد: استفاده از ابزارهای نوین برای افزایش سطح خدمات و ارتقای کیفیت در دستور کار سازمان میراث فرهنگی قرار گرفته است، تلاش داریم با ابزارهای نرم افزاری تاریخ را در اینجا بازگو کنیم چراکه باید از حداکثر تکنولوژی برای بازگو کردن تاریخ به گردشگران به ویژه گردشگران خارجی استفاده کنیم، استفاده از گوشی های راهنما که در نوروز 97 شاهد آن بودیم اقدام بسیار موثری بود که باعث شد شرحات استاندارد به گردشگران ارائه شود، همچنین کاری با تلفیق نور و صدا در تخت جمشید در حال انجام است تا آنچه در گذشته در تخت جمشید رخ داده است به گردشگران نشان داده شود.

همچنین مهدی برومندی کننده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این مراسم با قدردانی از اقدامات سازمان میراث فرهنگی در این دوره گفت: برای نخستین بار در سالهای گذشته، دولت ردیف بودجه مشخصی برای تخت جمشید و پاسارگاد در نظر گرفته است.

او ادامه داد: آقای دکتر مونسان زمینه حضور سرمایه گذاران خارجی را فراهم کرده است و به زودی ورود میلیاردی سرمایه را شاهد خواهیم بود.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: سازمان میراث فرهنگی
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 15736

به "مونسان در جمع خبرنگاران: افزایش سطح خدمات به گردشگران داخلی و خارجی مورد توجه سازمان میراث فرهنگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مونسان در جمع خبرنگاران: افزایش سطح خدمات به گردشگران داخلی و خارجی مورد توجه سازمان میراث فرهنگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید