موزه ملی در پی توییت ترامپ بیانیه داد، نگرانی همتایان موزه های خارجی از تهدید امریکا

به گزارش مهسان بلاگ، موزه ملی ایران از جامعه جهانی خواست تا در قبال اظهار نظر رییس جمهور امریکا، واکنش لازم را نشان دهند.

موزه ملی در پی توییت ترامپ بیانیه داد، نگرانی همتایان موزه های خارجی از تهدید امریکا

به گزارش خبرنگاران، در پی توییت اخیر دونالد ترامپ - رییس جمهور امریکا - مبنی بر این که ایران با جسارت زیاد درباره حمله به منافع آمریکا سخن می گوید، اگر ایران به هر آمریکایی یا منافع آمریکایی حمله کند، 52 سایت ایران، با ارزش بالا و با اهمیت برای فرهنگ ایران - به نمایندگی از 52 گروگان آمریکایی که سال ها پیش توسط ایران گروگان گرفته شدند- هدف قرار می گیرند. موزه ملی ایران بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: تهدید اخیر دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا (توئیت ساعت 11:52 تاریخ 4 ژانویه 2020) مبنی بر هـدف قراردادن 52 مکان در ایران از جمله مکان هایی که برای فرهنگ ایرانی بسیار مهم هستند؛ را محکوم می نماید و آن را نقص آشکار قـانون مـربـوط به قرارداد حـمایت امـوال فرهنگی هنگام جنگ یونسکو مصوب 14 می 1954 در لاهه و پروتکل 1 کنوانسیون ژنو مـصوب 12 آگوست 1949 می داند.

بی تردید چنین اقدامی در جهت تخریب اموال فرهنگی که بخشی از میراث بشری اند، جنایت جنگی محسوب می گردد و انتظار داریم که جامعه دنیای در قبال آن واکنش لازم را انجام دهد.

جبرییل نوکنده - مدیر کل موزه ملی ایران - نیز در گفت وگو با خبرنگاران گفت: این بیانیه را که به زبان انگلیسی نیز منتشر شده امروز برای بعضی از همکاران خود در موزه های سایر کشورها ارسال کردیم که تا به امروز از تعدادی از این موزه ها از جمله اسپانیا، آلمان، فرانسه، هلند و ایتالیا نیز پاسخ هایی حاکی از همدلی و اظهار نگرانی از چنین تهدید خطرناکی را دریافت نموده ایم.

او با تاکید بر این که این پاسخ ها نشان از اهمیت موضوع و درک متقابل بین موزه های دنیا دارد، گفت: در تعریف بین المللی اماکن فرهنگی شامل موزه ها، مقابر، آرشیوها، کتابخانه ها و دیگر مکان های تاریخی و فرهنگی است که طبق آیین نامه سال 1954 حمایت از اموال فرهنگی در زمان جنگ تحت حمایت بین المللی بوده تهدید آنها خلاف کنوانسیون بین المللی است. معتقدم این تهدید رییس جمهور آمریکا تداوم همان سیاست های مخرب گروه های تکفیری در مقابله با آثار تاریخی و فرهنگی منطقه است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 32304

به "موزه ملی در پی توییت ترامپ بیانیه داد، نگرانی همتایان موزه های خارجی از تهدید امریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه ملی در پی توییت ترامپ بیانیه داد، نگرانی همتایان موزه های خارجی از تهدید امریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید