مقام آمریکایی از مذاکره با یمن خبر داد

به گزارش مهسان بلاگ، چند روز بعد از انتشار خبری از تحرکات دولت دونالد ترامپ برای مذاکرات مستقیم با انصارالله یمن، یک مقام واشنگتن امروز پنجشنبه گفت که دولت این کشور با یمنی ها مذاکره کرده است.

مقام آمریکایی از مذاکره با یمن خبر داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مقام دولت آمریکا، از مذاکره با انصارالله یمن برای انتها دادن به جنگ یمن خبر داد.

بنا بر نوشته خبرگزاری فرانسه، دیوید شنکر دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک گفت: تمرکز ما روی تلاش برای انتها دادن به جنگ در یمن است. ما همچنین تا حدی که ممکن است با حوثی ها مذاکره می کنیم تا از راه مذاکره برای رسیدن به یک راه حل مورد قبول برای این جنگ تلاش کنیم.

دستیار مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا به توضیحات بیشتری درباره اینکه این مذاکرات کجا و چه زمانی اجرا شده است، ارائه نکرد.

دیوید شنکر دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک

پیشتر روزنامه وال استریت ژورنال رسانه نزدیک به جمهوری خواهان 27 آگوست (پنجم شهریور) به نقل از منابع مطلع خبر داده بود که دولت دونالد ترامپ در حال آماده کردن خود برای انجام مذاکرات مستقیم با انصارالله یمن است.

طبق گزارش این روزنامه، دولت (دونالد) ترامپ در حال آماده شدن برای مذاکرات مستقیم با نیروهای حوثی مورد حمایت ایران در یمن است. به ادعای منابع مطلع مورد استناد این رسانه، هدف دولت ترامپ از گفت و گو با انصارالله یمن، تلاش برای انتها دادن به جنگ در این کشور است.

ادعای دستیار وزیر خارجه آمریکا درباره تلاش واشنگتن برای انتها دادن به جنگ یمن در حالی مطرح شده که دولت های باراک اوباما و دونالد ترامپ از ششم فروردین ماه 1394 و آغاز حملات ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به یمن تاکنون، انواع حمایت های نظامی، اطلاعاتی و دیپلماتیک را به متجاوزان ارائه کرده اند.

ص

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 16510

به "مقام آمریکایی از مذاکره با یمن خبر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام آمریکایی از مذاکره با یمن خبر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید