فوتبالیستی که پزشک بود و نمایشنامه می نوشت

به گزارش مهسان بلاگ، خایمه لاسکانو که برای رئال مادرید بازی کرد علاوه بر تحصیل در رشته پزشکی به نمایشنامه نویسی علاقه مند بود.

فوتبالیستی که پزشک بود و نمایشنامه می نوشت

به گزارش خبرنگاران، خایمه لاسکانو، اهل پامپلونا بازیکن بزرگی در دهه 20 و 30 بود. او فوتبال خود را در 15 سالگی با اوساسونا آغاز کرد و در 18 سالگی با رئال مادرید قرار داد بست. بازیکن اسپانیایی در این باشگاه به محبوبیت رسید. موهای مجعد و بلندش باعث شده بود به او لقب بچه حلزون بدهند. او یک مهاجم کناری توانمند بود که بیشتر ترجیح می داد گلزنی کند تا این که راه را در کناره ها باز کند. لاسکانو بیشتر مانند یک مهاجم میانی عمل می کرد. او نخستین گل های رئال مادرید را در آغاز فصل جدید لالیگا در چامارتین به ثمر رساند و در پیروزی 5 بر صفر تیمش چهار گل به ثمر رساند. همچنین یکی از قهرمانان تیم ملی اسپانیا در 15 می 1929 بود که توانست آن پیروزی فراموش نشدنی را برابر انگلیس به دست آورد. لاسکانو از سال 1928 تا 1935 در مادرید بازی کرد، زمانی که به سالامانکا رفت تا در رشته پزشکی تحصیل کند.

مهاجم اسپانیایی برای اتلتیکومادرید هم بازی کرد. او با مادرید دو بار لالیگا را فتح و چهار فینال کوپا دل ری را تجربه کرد. با این حال تنها یک بار جام قهرمانی را بالای سر برد. در مجموع 147 بازی انجام داد و 79 گل برای سفیدپوشان به ثمر رساند. لاسکانو خیلی زود فوتبال را در سطح اول رها کرد چون پزشکی توجهش را بیشتر جلب می کرد. با این حال علاقه اصلی اش چیز دیگری بود.

او نمایشنامه می نوشت. نمایش هایش اغلب در سالن تئاتر ال اسکوریال سن لورنسو به اجرا در می آمد. یکی از نمایشنامه هایش به نام اشتیاق درباره خودش بود. لاسکانو در یک مصاحبه اعلام نمود که در 12 سالگی هر کتابی را که به دستش می رسید، می خواند. او داستان های مختلف از تیرسو، لوپه، سر وانتس و مورتو را حفظ می کرد و نویسنده محبوبش مارسل اشار بود.

مردم، حرفه دیگر لاسکانو را غیر عادی می دانستند. زمانی که بد بازی می کرد او را نمایش نامه نویس می خواندند اما هنگامی که خوب بازی می کرد هرگز او را این چنین نمی نامیدند. لاسکانو دوست نداشت این دو موضوع را در هم بیامیزد. با این حال به علاقه اش یعنی اجرای تئاتر در ال اسکوریال در جشن های آگوست ادامه داد. لاسکانو یک موسسه به نام مدرسه آپوستول سانتیاگو تاسیس کرد. این مرکز ورزشی بیرون از پایتخت قرار داشت و سال ها یکی از بزرگ ترین موسسه های ورزشی مادرید محسوب می شد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2644

به "فوتبالیستی که پزشک بود و نمایشنامه می نوشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوتبالیستی که پزشک بود و نمایشنامه می نوشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید