سند توسعه ساری به روزرسانی گردد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، احمد حسین زادگان صبح پنجشنبه در جلسه شورای راهبردی توسعه شهرستان ساری اظهار کرد: مرکز استان باید از شاخص هایی برخوردار باشد که اکنون این شاخص ها را در مرکز مازندران نمی بینیم.

سند توسعه ساری به روزرسانی گردد

وی بابیان اینکه داشتن فرودگاه، مرکز نمایشگاه های بین المللی و ... از مسائل ابتدایی است که مرکز استان باید دارا باشد، اضافه نمود: نیروهای پیروز، خلاق و بادانشی داریم که برای توسعه شهرستان باید از این نیروها بهره مند شویم.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه کارگروه های شورای راهبردی توسعه شهرستان ساری، مطابق با کارگروه های شورای برنامه ریزی استان است، گفت: برنامه ها را بر اساس راهبرد شهرستان تدوین می کنیم و بر اساس آمایش سرزمین باید بسته تعریف گردد.

این مسئول بابیان اینکه نبودن بنگاه های مالی کلان در مرکز استان امروز این نتیجه را رقم زده که ظرفیت های ساری دیده نشده است، توضیح داد: در سخنرانی ها بسیار عنوان شده که در شهرستان ساری، گردشگری می تواند محور توسعه باشد اما باید بدانیم از رهگذر بودجه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اتفاقی برای مرکز استان نمی افتد و باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.

حسین زادگان با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی هم ساری جذابیت هایی دارد که می تواند محور توسعه باشد، ادامه داد: اگر در استان سرمایه گذار نداریم باید به وسیله بهابازار، فاینانس، سرمایه گذاری خارجی و ... ورود پیدا کنیم.

وی بابیان اینکه شورای راهبری توسعه شهرستان وظیفه دارد شرایط امروز در حوزه های مختلف مرکز استان را آنالیز نموده و برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تهیه کند، گفت: شورای عالی توسعه را در کنار این شورا پیش بینی کردیم تا اقدامات به صورت مؤثرتری انجام گردد.

فرماندار ساری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نه سرطان زا بودن آرین سینا تأییدشده و نه محیط زیست چنین نظری دارد، اظهار کرد: به دنبال این هستیم که کارخانه ای که در حال فعالیت است را تعطیل کنیم و بعد به دنبال سرمایه گذار دیگری بگردیم که کارخانه ای احداث کند درحالی که باید از ظرفیت های موجود بهره ببریم.

این مسئول بابیان اینکه سند توسعه مرکز استان را باید به روزرسانی نموده و وارد برنامه اجرایی شویم، گفت: کارگروه های 14 گانه ذیل شورای توسعه مرکز استان تدوین کردیم تا در حوزه های مختلف مالی، فرهنگی، اجتماعی و ... فعالیت نمایند.

کارگروه امور زیر بنایی و شهرسازی، کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری، کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی، کارگروه امور اجتماعی، فرهنگی و ورزشی، کارگروه آمایش سرزمین، آمار و محیط زیست، کارگروه سلامت و امنیت غذایی، کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، کارگروه بانوان و خانواده، کارگروه توسعه روستایی، کارگروه امور سیاسی و امنیتی، کارگروه حقوقی، کارگروه تلفیق از جمله بخش های شورای راهبردی ساری است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 37267

به "سند توسعه ساری به روزرسانی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سند توسعه ساری به روزرسانی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید