سقوط 3 درصدی قیمت نفت خام

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در انتها معاملات روز پنج شنبه، با رشد نگرانی ها از تضعیف تقاضای جهانی نفت در شرایطی که فراوریِ فراوریکنندگان بزرگ، اوج گرفته است، قیمت نفت حدود 3 درصد سقوط کرد و قیمت نفت آمریکا به سطحی افت کرد که از ماه آوریل تا کنون دیده نشده بود.

سقوط 3 درصدی قیمت نفت خام

رکورد زدن فراوری نفت خام ایالات متحده و روسیه، به همراه رشد بزرگ فراوری گروه اوپک، قیمت های نفت را به شدت تحت فشار قرار داده است. همچنین با احتمال کند شدن رشد اقتصاد دنیا به علت جنگ تجاری چین با آمریکا و آسیب های آن که آغاز به تاثیرگذاری بر اقتصادهای در حال ظهور نموده است، ممکن است تقاضا برای نفت کاهش یافته و قیمت ها بیشتر افت نمایند.

قیمت نفت آمریکا، حالا 17 درصد از رکورد اوایل اکتبر خود پایین تر است. تحلیل گران می گویند انتظار دارند در روزهای آتی بیشتر سقوط کند، چراکه نفت نتوانست از افت ارزش دلار در روز پنج شنبه استفاده کند و رشد کند و حتی از بازگشت از سقوطِ بازارهای سهام هم انرژی نگرفت.

قیمت هر بشکه نفت خام برنت 2.15 دلار یا 2.9 درصد سقوط کرد و در 72.89 دلار بسته شد.

قیمت هر بشکه نفت خام نیمه سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی آی هم 1.62 دلار یا 2.5 درصد سقوط کرد و به 63.69 دلار رسید، که پایین ترین قیمت آن از 9 آوریل تا کنون است.

سقوط قیمت نفت در روز پنج شنبه پس از آن سرعت گرفت که قیمت نفت آمریکا از 65 دلار، که کف قیمت خرید در کل بهار و تابستان بود، هم پایین تر آمد. در معاملات امروز بیش از 750 میلیون قرارداد پیش خرید نفت مبادله شد که این خیلی بالاتر از میانگین 200 روزه بازارها، با 576 میلیون معامله در روز، است.

اما با انتها ماه اکتبر هر دو قرارداد نفتی بدترین عملکرد ماهیانه خود از جولای 2016 تا کنون را ثبت کردند؛ قیمت نفت برنت در ماه اکتبر 8.8 درصد و قیمت نفت آمریکا 11 درصد سقوط کرد.

چهارشنبه شب، وزارت انرژی آمریکا اظهار داشت که فراوری نفت خام این کشور در ماه آگوست به رکورد 11.35 میلیون بشکه در روز رسیده است و انتظار می رود به رشد خود هم ادامه دهد.

فراوری نفت خام روسیه هم به رکورد 11.41 میلیون بشکه در روز رسیده است در حالی که آنالیز های رویترز نشان می دهد اعضای اوپک فراوری روزانه خود را نسبت به سطح 2016 افزایش داده اند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2553

به "سقوط 3 درصدی قیمت نفت خام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط 3 درصدی قیمت نفت خام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید