زمینه ایجاد بانک اطلاعاتی پهپادهای غیرنظامی فراهم شد

به گزارش مهسان بلاگ، یکی از اهداف ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ایجاد بانک اطلاعاتی پهپادهای غیرنظامی است تا به یاری این بانک، ایمنی تمامی پروازها در فضای کشور فراهم گردد.

زمینه ایجاد بانک اطلاعاتی پهپادهای غیرنظامی فراهم شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری با تهیه دستورالعمل عملیاتی وسایل پرنده بدون سرنشین کنترل از راه دور به دنبال تحقق اهدافی چون نظارت بر فعالیت پروازی پهپادها با کاربرد غیرنظامی و توسعه زیرساخت های مناسب برای استفاده از مزایای بکارگیری پهپادهای غیرنظامی است.

همچنین ارتقاء ایمنی تمام پروازها در فضای کشور، ساماندهی عملیات پرواز پهپادهای غیرنظامی به منظور پیشگیری از بروز سوانح احتمالی و ایجاد مخاطرات امنیتی و ایجاد بانک اطلاعاتی پهپادهای غیرنظامی در کشور از دیگر اهداف این طرح است.

دامنه کاربرد این شیوه نامه در مورد فعالیت پهپادها برای پهپادهای عمومی، آموزشی، تفریحی و سرگرمی و خدماتی اجرایی می گردد.

این پهپادها در حوزه های مختلفی چون پایش عبور و مرور زمینی و دریایی، مقابله با آتش سوزی، تجسس، نجات و امدادرسانی، پایش شرایط جوی و آب و هوا، پایش اقدامات مرتبط با بلایای طبیعی زلزله، سیل، آتش سوزی، طوفان و غیره، حفاظت از محیط زیست و خدمات کشاورزی کاربرد دارند.

زمین شناسی و اکتشاف معدن، فیلمبرداری، عکسبرداری و نقشه برداری، پایش خطوط آب و برق و گاز، فعالیت های علمی و تحقیقاتی، حمل بار و پست و دیگر خدمات تفریحی،گردشگری، ورزشی مورد تایید سازمان تحقیقاتی از دیگر کاربردهای این پهپادهای غیرنظامی است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان بلاگ

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 9807

به "زمینه ایجاد بانک اطلاعاتی پهپادهای غیرنظامی فراهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمینه ایجاد بانک اطلاعاتی پهپادهای غیرنظامی فراهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید