رومانی ، برکناری چند مقام به دلیل سهل انگاری در پرونده دو آدم ربایی

به گزارش مهسان بلاگ، وزیر آموزش و وزیر کشور رومانی از مقام خود استعفا دادند و رئیس پلیس این کشور نیز اخراج شد.

رومانی ، برکناری چند مقام به دلیل سهل انگاری در پرونده دو آدم ربایی

به گزارش یورو نیوز، اکاترینا آندرونسکو، وزیر آموزش رومانی به دلیل اظهار نظرهای کاملا نادرست دربارۀ پرونده آدم ربایی یک نوجوان 15 ساله به نام الکساندرا ماچسانو برکنار شد.

ویوریکا دانسیلا، نخست وزیر این کشور بیان نمود که سخنان وزیر آموزش دربارۀ این پرونده کاملا غیرمسئولانه بوده و نشان دهنده آن است که او درکی از موضوع نداشته است.

خانم نخست وزیر همچنین تاکید کرد که آنچه از سوی وزیر آموزش اعلام شده، موضع دولت رومانی نیست.

اکاترینا آندرونسکو، وزیر آموزش رومانی اعلام کرده بود که الکساندرا ماچسانو، دختر 15 ساله ای که ربوده شد، مورد تجاوز قرار گرفت و درنهایت کشته شد باید می دانست که نباید سوار اتومبیل غریبه ها شود.

این نوجوان 15 ساله 24 ژوئیه (2 مرداد) در جهت بازگشت به خانه ربوده شده بود. پیش از او نیز در ماه آوریل دختری 18 ساله به نام لوییزا ملنکو ناپدید و کشته شده بود.

چگونگی برخورد مقامات رومانی با این دو پرونده، خشم همگان را در این کشور واقع در شرق اروپا برانگیخت.

سهل انگاری مسئولان بویژه پس از آن جامعۀ رومانی را در شوک فرو برد که مشخص شد الکساندرا ماچسانوی 15 ساله در دوران اسارت، سه بار با شماره تلفن های اضطراری تماس گرفته است.

پس از جستجوها در نهایت پلیس رومانی بیان نمود قاتل را که یک مکانیک 65 ساله است بازداشت و او نیز به قتل هر دو دختر اعتراف کرده است.

رسوایی بی کفایتی کارکنان دولت در رسیدگی به هر دو پروندۀ آدم ربایی و عدم اقدام به موقع آنها برای نجات دختران، منجر به آن شد که وزیر کشور رومانی از مقام خود استعفا دهد و رئیس پلیس کشور نیز اخراج شود.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 13739

به "رومانی ، برکناری چند مقام به دلیل سهل انگاری در پرونده دو آدم ربایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رومانی ، برکناری چند مقام به دلیل سهل انگاری در پرونده دو آدم ربایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید