روستای پلور مازندران، زیبایی بی نظیر در شمال ایران

به گزارش مهسان بلاگ، روستایی با حال و هوایی کوهستانی، طبیعتی دلنشین و دوست داشتنی و دارا بودن گنج هایی پنهان در نزدیکی استان تهران قرار گرفته است که با نام روستای پلور شناخته می گردد. این روستا جز روستاهای استان مازندران به حساب می آید، اما به محض اینکه وارد طبیعت روستای پلور می شوید و اهالی آنجا را می بینید، بیشتر حس و حال تهران به شما دست می دهد تا مازندران، زیرا اینجا پاتوق تهرانی های زیادی است. با ما همراه باشید تا شما را با جاهای دیدنی روستای پلور آشنا کنیم و بدین طریق بدانید که چه زیبایی در نزدیکی شما قرار گرفته و شاید از آن بی خبر باشید.

روستای پلور مازندران، زیبایی بی نظیر در شمال ایران

ویژگی های روستای پلور

طبیعت کوهستانی روستا و زیبایی های بی نظیر آن در فصل بهار چشم هر بیننده ای را مجذوب خود می نماید. این روستا به جهت اینکه در ارتفاع 2300 متری از سطح دریا واقع شده، دارای آب و هوایی خنک و مطبوع است. تابستان ها هوای اینجا آن قدر عالی بوده که اگر مدتی در این روستا اقامت کنید، به کلی گرمای طاقت فرسای تابستان فراموشتان می گردد. رویش گل های زیبا در میان طبیعت روستای پلور در فصل بهار جلوه زیبایی از آفرینش را به شما نشان می دهد. شکوفه های زیبای درختان، گل هایی به رنگ زرد و شقایق های زیبا همه به نحوی دست در دست هم می دهند تا زیبایی این منطقه را به مانند تابلوی نقاشی جلوه دهند. تاریخی شفاهی در خصوص طبیعت روستای پلور وجود دارد و آن اینکه در زمین های روستای پلور مازندران گنج ها و دفینه های با ارزشی خفته اند. کافی است از قدیمی های این روستا بپرسید تا به شما بگویند که آبگینه های کهنسال، سفالینه و حجاری هایی به شکل ماهی روی دیوار، گنج ها و دفینه های با ارزش در زیر خاک روستای پلور مدفون هستند. این گفته ها چندان هم بی راه نیستند، زیرا آثار و نشانه هایی هم در این منطقه وجود دارند که با کمی دقت بیشتر درستی این تاریخ شفاهی که سینه به سینه نقل شده، به اثبات می رسد. برای نمونه می توان به خرابه های یک بنای تاریخی بر روی کوه سنگی در جاده هراز اشاره نمود یا آبگینه و سفالینه هایی که قدمتشان به دوران ساسانیان، پارت ها و حتی سال های ابتدایی پیدایش از اسلام می رسد. همه این ها بیانگر این موضوع هستند که گنج و دفینه هایی که مردم در خصوصشان صحبت می نمایند، صحت دارند. اندکی بودن در میان مردم این روستا رازهای دیگری را نیز آشکار خواهد نمود. مردم اینجا از وجود قلعه ای شبیه قلعه دختر در شیراز بر بالای کوه که پادشاهی در آن به همراه دخترانی زیباروی به پرستش آب مشغول بود، سخن می گویند.

جاذبه های دیدنی روستای پلور مازندران

جاهای دیدنی روستای پلور واقعا مثال زدنی هستند. طبیعت کوهستانی و سرسبز این منطقه و آثار و بناهای تاریخی و طبیعی بیشماری که در این روستا و منطقه پیرامونی آن وجود دارند، در کنار آب و هوای خوب و مطلوب مخصوصا در تابستان افراد زیادی را از نقاط مختلف به ویژه شهر تهران به سوی خود جلب می نماید و سبب شده تا این روستا بیشتر رنگ و بوی تهران را داشته باشد و گویی جزیی از مناطق تهران به حساب می آید. در ادامه به بعضی از جاهای دیدنی روستای پلور اشاره ای خواهیم کرد، اما برای دیدن این همه زیبایی باید خودتان از آنجا دیدن کنید.

پارک ملی لار

یکی از جاهای دیدنی روستای پلور، این پارک حفاظت شده است که دارای پوشش گیاهی و جانوری مختلفی بوده و زیباترین و دیدنی ترین مناظر را دارد. برای بازدید از این پارک باید حواستان باشد که بعد از 15 خرداد می توانید با ماشین وارد آن شوید و تا قبل از این موقع چونکه فصل زاد و ولد حیوانات بوده، امکان تردد با ماشین را ندارید. برای رفتن به این پارک زیبا باید تابلوی سه راهی پلور را که دیدید، جهت را ادامه دهید تا به قسمت شرقی پارک که محیط بانی دلیچای در آنجا واقع شده، برسید.

کوه دماوند، همسایه پلور مازندران

دماوند که در ارتفاع 5610 متری از آب های آزاد واقع شده است، بلند ترین قله ایران بوده که افسانه های زیادی در خصوص آن گفته شده اند و در شعرها، نوشته ها و آثار به جا مانده از بزرگان ادب فارسی تمجیدها و ستایش های زیادی از این کوه بزرگ و پر صلابت شده است. چه سعادتی بزرگتر از اینکه روستای پلور با این کوه افسانه ای همسایه بوده و یکی از جهتهای صعود به کوه دماوند از این منطقه می گذرد.

آبشار شاهاندشت

در روستای شاهاندشت که در 65 کیلومتری جاده آمل واقع شده، آبشاری زیبا و دیدنی به نام آبشار شاهاندشت واقع شده است. ارتفاع این آبشار 50 متر بوده و شرشر آب که از بالای این آبشار به پایین می ریزد و منظره ای زیبا از طبیعت بی کران هستنی را به رخ می کشد، در نوع خود دیدنی و تماشایی است. مخصوصا که بزرگترین قلعه یعنی قلعه فرشته که با نام های قلعه ملک بهمن و یا ملکه قلاع نیز شناخته می گردد، به زیبایی آن افزوده و سبب شده که پاتوق خیلی از مردم دور و نزدیک گردد. جنس مصالح به کار رفته در این قلعه از ساروج، سنگ و ترکیبی از تخم مرغ و شیر با نوعی خاک مخصوص است و شاه عباس صفوی در سال 1005 هجری آن را فتح کرد.

دریاچه امامزاده علی (ع)

از سمت تهران که به مازندران حرکت کنید، در طول جهت خود به این استان زیبا و سرسبز در 80 کیلومتری این جهت و کمی مانده به روستای آب اسک دریاچه ای را می بینید که به دریاچه امامزاده علی (ع) مشهور است. این دریاچه نیز از دیگر دیدنی های طبیعت روستای پلور بوده که پیشنهاد می کنیم، اگر علاقمند به ماهیگیری هستید حتماً به آن سری بزنید.

مجتمع کوهستانی پلور مازندران

مجتمع کوهستانی پلور یک مکان جذاب و با صفا برای علاقمندان به صخره نوردی و دوست داران کوهستان است. این مجتمع امکانات خوبی برای ورزشکاران این رشته فراهم آورده که از جمله این امکانات می توان به دیواره های صخره نوردی اشاره نمود که می توانند گردشگران و علاقمندان به این رشته های ورزشی را سرحال آورده و سبب نشاط در آن ها شوند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همگردی
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 15081

به "روستای پلور مازندران، زیبایی بی نظیر در شمال ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای پلور مازندران، زیبایی بی نظیر در شمال ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید