رشد مالی آرژانتین منفی شد

به گزارش مهسان بلاگ، رشد مالی آرژانتین در سال گذشته به منفی 2.5 درصد رسید.

رشد مالی آرژانتین منفی شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، مرکز آمار آرژانتین خاطرنشان کرد: رشد مالی این کشور در سال گذشته وارد محدوده منفی شده و اقتصاد این کشور 2.5 درصد در مقایسه با سال 2017 کوچک تر شده است.

دومین اقتصاد بزرگ آمریکای جنوبی که سال گذشته با کاهش شدید ارزش پول ملی و تورم بالا دست به گریبان بود، در سه ماهه پایانی سال 2018 با رشد منفی 6.2 درصدی به کار خود پایان داد که ضعیف ترین نرخ رشد این کشور از سال 2009 تاکنون محسوب می گردد.

بدترین عملکرد مالی آرژانتین از سال 2009 عمدتاً ناشی از کاهش تولیدات سویا و ذرت بوده است که یکی از مهمترین اقلام صادراتی این کشور به شمار می رود.

خشکسالی شدید در این کشور باعث شده است فعالیت های کشاورزی در یک سال 35 درصد کمتر گردد. تولیدات صنعتی نیز 1.4 درصد و حمل و نقل و ارتباطات رشد منفی 4.9 درصدی داشته اند.

مایوریسیو ماکری، رئیس جمهور آرژانتین گفته که شرایط مالی به زودی مساعد خواهد شد.

پزو سال گذشته حدود نیمی از ارزش خود در برابر دلار را از دست داد و آرژانتین برای احیای اقتصاد خود دست یاری به سمت صندوق بین المللی پول دراز کرد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان بلاگ

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 7283

به "رشد مالی آرژانتین منفی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد مالی آرژانتین منفی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید