دانمارک مجوز عبور خط لوله گاز روسیه را صادر کرد

به گزارش مهسان بلاگ، دانمارک با وجود مخالفت آمریکا مجوز عبور خط لوله انتقال گاز روسیه به آلمان را از خاک این کشور صادر کرد.

دانمارک مجوز عبور خط لوله گاز روسیه را صادر کرد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از یورونیوز، با وجود مخالفت آمریکا، آژانس انرژی دانمارک امروز چهارشنبه گفت که ضمانت های لازم برای احداث خط لوله گاز که قصد دارد از طریق دریای بالتیک و عبور از جزیره جنوبی دانمارک به نام بُنهولم به آلمان برسد را به شرکت روسی مالک خط لوله یعنی گازپروم ارائه خواهد کرد.

خط لوله نورد استریم2 به طول دو هزار و 100 کیلومتر از مبدا روسیه آغاز می شود و پس از عبور از آب های فنلاند و سوئد، در دریای بالتیک به شمال آلمان می رسد. مطابق اعلام پیمانکار طرح، اجرای آن در راستا دانمارک از هفته آینده آغاز خواهد شد.

آمریکا در تلاش است به دروغ نشان دهد که احداث این خط لوله وابستگی اروپا به روسیه را افزایش می دهد و بر مبنای همین دیدگاه، شرکت های مشارکت کننده در این طرح را تهدید به تحریم کرده است.

با این حال در اطلاعیه آژانس انرژی دانمارک تصریح شده که موافقت این کشور با احداث خط لوله نورد استریم2 بر مبنای کنوانسیون حقوق دریا ها که پیشتر به تصویب سازمان ملل متحد رسیده، صادر شده است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 24488

به "دانمارک مجوز عبور خط لوله گاز روسیه را صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانمارک مجوز عبور خط لوله گاز روسیه را صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید