توزیع روزانه 6هزار پرس غذا در کهریزک، نگهداری 1750 نفر در آسایشگاه

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، یدالله رضایی در نشست خبری که در آسایشگاه کهریزک برگزار گردید با اشاره به اینکه 1750 معلول، سالمند و بیمار خاص در آسایشگاه نگهداری می گردد، گفت: این افراد در طی روز خدمات ویژه و متنوعی احتیاج دارند به طوری که روزانه 200 میلیون تومان هزینه نگهداری آنهاست.

توزیع روزانه 6هزار پرس غذا در کهریزک، نگهداری 1750 نفر در آسایشگاه

مدیر اجرایی آسایشگاه کهریزک در مورد مراسم عید قربان در این آسایشگاه تأکید کرد: هر ساله این مراسم با حضور خیرین و نیکوکاران در آسایشگاه برگزار می گردد به طوری که در سال 95، 1500 رأس گوسفند و در سال 96 نیز 1203 رأس گوسفند به آسایشگاه اهدا شد.

وی با اشاره به اینکه سال جاری با توجه به شرایط اقتصادی جامعه پیش بینی می گردد میزان اهدایی ها کاهش پیدا کند، اما ما از مردم نیکوکار درخواست می کنیم همچنان به ما کمک نمایند، گفت: مصرف ما معمولا 500 رأس گوسفند است و مازاد آن را به مراکزی مانند کهریزک در استان های مختلف که محروم ارسال می کنیم.

رضایی با تأکید بر اینکه نیکوکاران می توانند از اذان صبح روز عید قربان نسبت به ادای نذر خود در آسایشگاه اقدام نمایند، توضیح داد: در این روز، هنرمندان و ورزشکاران و چهره های مختلف سیاسی و اجتماعی نسبت به اجرای برنامه در کهریزک برای سالمندان و معلولان اقدام می نمایند.

مدیر اجرایی آسایشگاه کهریزک با اشاره به اینکه دام های قربانی گردیده در همان روز بسته بندی و در اختیار افراد احتیاج مند قرار می گیرد، یادآور شد: مابقی گوشت و مازاد بر مصرف در کهریزک به مراکز نگهداری سپرده می گردد.

وی در خصوص هزینه های آسایشگاه گفت: آسایشگاه کهریزک اعتبار مصوبی ندارد و تمام درآمد این مجموعه از طریق خیرین و نیکوکاران تأمین می گردد و اگر این کمک ها کاهش پیدا کند به طور حتم با مشکلاتی روبرو خواهیم شد.

رضایی با اشاره به اینکه 85 درصد از هزینه های جاری توسط خیرین تأمین می گردد، ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی میزان کمک ها نیز کم گردیده است. این در حالی است که برای پرداخت هزینه های روزانه آسایشگاه به 200 میلیون تومان احتیاج داریم.

مدیر اجرایی آسایشگاه کهریزک در خصوص مراقبت از منزل سالمندان نیز گفت: علاوه بر معلولان و سالمندانی که در آسایشگاه نگهداری می شوند به 500 نفر از افرادی که در منازلشان هستند نیز برای مراقبت کمک می کنیم.

وی در مورد پرداخت هزینه های حامل های انرژی گفت: سال گذشته یک میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه آب و یک میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه گاز مرکز بود که با همکاری شرکت های ذیربط توانستیم تاکنون 85 درصد آن را پرداخت کنیم.

رضایی همچنین به سایر اقلام مورد احتیاج آسایشگاه اشاره و توضیح داد: سالانه 80 تن برنج، 20 تن شکر و 17 تن قند مصرف می گردد و همچنین 6 هزار پرس نیز در سه وعده در روز غذا به افراد تحت پوشش در آسایشگاه توزیع می گردد که پرداخت هزینه آنها از سوی خیرین تأمین می گردد. همچنین تأمین وسایل گرمایشی و سرمایشی از دیگر مواردی است که خیرین تأمین می نمایند که امیدواریم با توجه به شرایط، این کمک ها کاهش پیدا نکند چرا که زندگی بیماران، سالمندان و معلولان به این خدمات وابسته است.

این مقام مسئول از مسئولان درخواست کرد که یک بار برای دیدن معلولان و سالمندان به آسایشگاه بیایند چون این افراد حق دارند وزیر یا رئیس جمهور خود را ببینند و همچنین مسئولان نیز از نزدیک با خدمات ارائه گردیده در آسایشگاه و زندگی آنها آشنا شوند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان بلاگ

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 425

به "توزیع روزانه 6هزار پرس غذا در کهریزک، نگهداری 1750 نفر در آسایشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع روزانه 6هزار پرس غذا در کهریزک، نگهداری 1750 نفر در آسایشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید