تندیس شاه اسماعیل خطائی به اتریش می رود

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس شورای شهر اردبیل گفت: با ساخت تندیس شاه اسماعیل خطائی به همت شورا و شهرداری اردبیل قرار است در آئینی رسمی این تندیس به مرکز علویان اتریش اهدا گردد.

تندیس شاه اسماعیل خطائی به اتریش می رود

به گزارش خبرنگاران، علیرضا پوستی در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: شورا و شهرداری با تامین اعتباری بالغ بر 45 میلیون تومان این تندیس را آماده نموده که با تائید هیئت تطبیق در فرمانداری اردبیل و به پشتوانه مصوبه شورای فرهنگ عمومی ما در یک مراسم رسمی این تندیس را به مرکز علویان اتریش تقدیم خواهیم کرد تا در این مجموعه نصب و به یادگار بماند.

وی اظهار داشت: این کار به دنبال سفر علاقمندان به شاه اسماعیل صفوی از کشور اتریش به اردبیل اتفاق می افتد تا ما مراودات دوجانبه خود را گسترش داده و به نوعی ارتباطات خود را با این مرکز فرهنگی - دینی تقویت کنیم و به نوعی به توسعه فرهنگ غنی دینی و تشیع یاریی نموده باشیم.

رئیس شورای شهر اردبیل اضافه کرد: اعضای شورای شهر تصمیم گرفتند تا این تندیس را از طرف شورا و شهرداری به مسئولان این مرکز تحویل دهند تا زمینه برای توسعه و تقویت روابط بهتر و بیشتر با کشور اتریش فراهم آید.

پوستی به مصوبه اعضای شورای شهر در یاری به فرهنگیان برای صدور مجوز درخواست تغییر کاربری و مشخص تکلیف 50 قطعه اراضی کارگاهی اشاره نمود و گفت: با نظر مساعد اعضای شورای شهر و شهرداری قرار شد این موضوع بعد از سال ها بلاتکلیفی با ارزیابی مجدد مشخص تکلیف شده و زمینه حل مشکل جامعه فرهنگیان فراهم آید.

کسر از ردیف اعتباری پارک بانوان برای احداث پل عابر پیاده

در هشتادمین جلسه رسمی شورای شهر اعضای شورای شهر اردبیل تصمیم گرفتند تا از ردیف اعتباری احداث پارک دوم بانوان در اردبیل 900 میلیون تومان را کسر و به احداث پل عابر پیاده در دو نقطه اردبیل اختصاص دهند که در این زمینه قرار است یک میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه گردد.

این دو پل عابر پیاده در مقابل مهدیه اردبیل و نقطه ارتباطی شهرک نادری با شورابیل عملیاتی خواهد شد تا به صورت مکانیزه اهالی این دو منطقه از آن استفاده نمایند که البته تعدادی از اعضای شورای شهر با کسر اعتبار از محل پارک بانوان و اختصاص آن به احداث پل عابر پیاده به شدت انتقاد نموده و خواهان مشخص تکلیف سریع زمین برای احداث پارک دوم بانوان در اردبیل شدند.

در این جلسه اعضای شورای شهر همچنین با احداث دو باب مغازه در محوطه مسجد الغدیر شیرانیان اردبیل موافقت کردند تا از محل درآمد این دو باب مغازه به مسجد شیرانیان یاری شوند.

با پیشنهاد یکی از اعضای شورای شهر قرار شد اعضا و کارکنان شورای شهر اردبیل نیز چند روزی در قصر شیرین و مهران حضور پیدا نموده و در قالب موکب اربعین به عنوان خادم بدون تحمیل هزینه ای به زائران حسینی ارائه خدمات نمایند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 21203

به "تندیس شاه اسماعیل خطائی به اتریش می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تندیس شاه اسماعیل خطائی به اتریش می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید