ترامپ فرمان آنالیز معاهدات تجاری آمریکا را امضا می نماید

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از فرانس پرس، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امروز شنبه فرمانی را در راستای شناسایی ضعف های موجود در معاهدات تجاری دولت واشنگتن به ویژه در رابطه با سازمان تجارت جهانی به امضا خواهد رساند.

ترامپ فرمان آنالیز معاهدات تجاری آمریکا را امضا می نماید

به گفته ویلبر راس وزیر تجارت آمریکا، وزارتخانه متبوع وی قرار است ظرف 150 روز گزارشی را با موضوع چالش های موجود در توافقات تجاری و راه چاره های پیشنهادی برای برطرف آنها ارائه کند.

وی همچنین از سازمان تجارت جهانی به عنوان نهادی یاد کرد که نیازمند بعضی تغییرات است حال آنکه هنوز در این باره تصمیم قطعی اتخاذ نشده است.

آمریکا می گوید سازمان تجارت جهانی بیش از حد تابع بروکراسی است و بی آنکه به کشورهای عمدتا وارد کننده توجهی کند تنها به فکر منافع کشورهای صادر کننده است.

لازم به ذکر است بازبینی پیمان های تجاری از اولویت های دولت ترامپ است که آمریکا را قربانی بی عدالتی های رایج در عرصه مبادلات مالی معرفی می نماید.

خروج از پیمان ترانس- پاسیفیک و عدم اتخاذ رویکردی با ثبات در مواجهه با پیمان نفتا از جمله مواردی است که در 100 روز نخست ریاست جمهوری ترامپ موجب دغدغه خاطر شرکای تجاری آمریکا شده است.

ترامپ روز پنجشنبه مدعی شد که قصد خروج از پیمان نفتا را داشته است حال آنکه پس از صحبت با رهبران مکزیک و کانادا که شرکای تجاری واشنگتن در این توافق هستند، از تصمیم خود منصرف شده است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 22699

به "ترامپ فرمان آنالیز معاهدات تجاری آمریکا را امضا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ فرمان آنالیز معاهدات تجاری آمریکا را امضا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید