تاثیر افزایش قیمت بنزین در تورم 4 واحد درصد در سال خواهد بود

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس کل بانک مرکزی نوشت: محاسبات اداره بررسی های اقتصادی بانک مرکزی نشان می دهد که تاثیر افزایش امروز قیمت بنزین در تورم در حدود 4 واحد درصد در سال خواهد بود.

تاثیر افزایش قیمت بنزین در تورم 4 واحد درصد در سال خواهد بود

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، در یاداشت اینستاگرامی در صفحه خود نوشت: متوسط نرخ دلار در بازار آزاد در سه ماه گذشته با ثبات نسبی، معادل 11,400 تومان بوده است.

محاسبات اداره بررسی های اقتصادی بانک مرکزی نشان می دهد که تاثیر افزایش امروز قیمت بنزین در تورم در حدود 4 واحد درصد در سال خواهد بود.

در این چند روز، تحت تاثیر انتظارات ناشی از تقاضای فصلی ارز، عوامل سیاسی و نیز اخبار افزایش قیمت بنزین، در مقایسه با نرخ سه ماه گذشته، افزایش قیمت دلار در بازار آزاد حدود 3 درصد بوده است.

اگر همانطور که قبلا تاکید کردم، شرایط مطلوب ذخایر ارزی بانک مرکزی و نیز مازاد عرضه نسبت به تقاضای ارز در بخش اسکناس و حواله را هم در نظر بگیریم، نظریه بالا بودن ریسک سرمایه گذاری در ارز همچنان پابرجا خواهد بود.

تاکید این نکته نیز ضروری است که نرخ فعلی ارز تحت تاثیربیش جهش قبلی ناشی از عوامل انتظاری و تداوم تحریم ها بوده و از پشتوانه عوامل بنیانی برخوردار نیست.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 26939

به "تاثیر افزایش قیمت بنزین در تورم 4 واحد درصد در سال خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر افزایش قیمت بنزین در تورم 4 واحد درصد در سال خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید