بودجه ریزی بر مبنای عملکرد می تواند بخشی از مسائل را حل نماید

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، نشست آنالیز لایحه بودجه سال 1398 کل کشور امروز (15 دی ماه) با حضور کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و ایروان مسعودی اصل قائم مقام مرکز پژوهش های مجلس در محل این مرکز برگزار گردید.

بودجه ریزی بر مبنای عملکرد می تواند بخشی از مسائل را حل نماید

جلالی در این نشست با اشاره به روند بودجه نویسی در کشور این امر را ناصواب دانست و گفت: بارها و از تریبون های مختلف اعلام نموده ایم که روند فعلی بودجه ریزی در کشور اشتباه است و باید مورد آسیب شناسی و برطرف نواقص و تصحیح روند کار قرار گیرد.

وی تاکید نمود: بودجه ریزی بر مبنای عملکرد می تواند بخش عمده ای از مسائل بودجه ای کشور را مرتفع کند.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، توضیح داد: اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی که بارها از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تاکید نهاده شده است راه چاره اصلی مقابله با تحریم هاست که باید در بودجه ریزی نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی در طی هر سال بودجه ای، اقدامی در جهت تحقق بودجه ای مقاوم در برابر تحریم ها و تهدیدهاست.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس هزینه های جاری و دستمزدها را بیشترین سهم از بودجه 98 به مانند سال های قبل دانست و اظهار داشت: چابک سازی دستگاه ها و سازمان ها یکی از اقداماتی است که باعث خواهد شد تا بودجه بیشتری برای بخش های عمرانی اختصاص پیدا کند.

شایان ذکر است در این نشست که معاونان و کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس نیز حضور داشتند نقاط قوت و ضعف کلیات لایحه بودجه سال 98 کشور مورد ارزیابی نهاده شد و نظرات و دیدگاه های مختلف در این حوزه ارائه شد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 4267

به "بودجه ریزی بر مبنای عملکرد می تواند بخشی از مسائل را حل نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه ریزی بر مبنای عملکرد می تواند بخشی از مسائل را حل نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید