آنالیز ویژگی های انتشار اوراق گام

به گزارش مهسان بلاگ، صالح آبادی گفت: انتشار اوراق گام از سوی بانک مرکزی می تواند نقش موثری در بخش فراوری داشته باشد و با توجه به حل شدن موضوع دریافتی و پرداختی از سوی خریدار و فروشنده، فراوری در بخش های مختلف تقویت خواهد شد.

آنالیز ویژگی های انتشار اوراق گام

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، علی صالح آبادی، رئیس انجمن اقتصادی و اسلامی در گفت و گو با میزان، در مورد ویژگی های اوراق گام گفت: اوراق گام، اوراق شبه ضمانت نامه است و در این ساز و کار بانک واسطه بین خریدار و فروشنده خواهد بود؛ بطور مثال اگر کارخانه ای بخواهد مواد اولیه از شرکتی خریداری کند چک سه ماه آینده به فروشنده می دهد و فروشنده می تواند این چک را در اختیار بانک قرار دهد.

وی اضافه کرد: چک خریدار توسط فروشنده قابل تنزیل در بازار بورس است به این معنا که اوراق گام هم در بازار سرمایه و هم در بازار پول مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین وجوه عمومی در خدمت فراوری قرار خواهد گرفت.

رئیس انجمن اقتصادی اسلامی با تاکید بر اینکه در بانک برای نگهداری از چک و عرضه آن کارمزد دریافت می گردد، گفت: نرخ این کارمزد بر اساس مقررات بانک مرکزی محاسبه می گردد و یک نرخ متعارفی برای آن در نظر گرفته خواهد شد.

صالح آبادی تاکید نمود: زمان اجرای انتشار اوراق گام باید از سوی بانک مرکزی اعلام گردد، اما طی 20 روز گذشته کلیات آن در شورای فقهی به تصویب رسیده است.

وی در شرح اهمیت انتشار اوراق گام در بخش فراوری گفت: انتشار اوراق گام از سوی بانک مرکزی می تواند نقش موثری در رونق بخش فراوری داشته باشد و با توجه به حل شدن موضوع دریافتی و پرداختی از سوی خریدار و فروشنده، فراوری در بخش های مختلف تقویت خواهد شد.

رئیس انجمن اقتصادی اسلامی توضیح داد: رونق بخش فراوری با ایجاد ابزار های متنوع از سوی بازار سرمایه تحقق می یابد به علاوه مسائل تامین نقدینگی مواد اولیه فراوری کنندگان مرتفع و در نهایت فراوری داخل رونق می یابد.

صالح آبادی اضافه کرد: تامین نقدینگی فراوری کنندگان در بخش های تامین مواد اولیه و ساخت کالا موجب می گردد تا علاوه بر فراهم شدن شرایط رونق فراوری داخل، فراوریات به حداکثر برسد و شرایط برای صادرات کالای ایرانی در بازار های جهانی فراهم گردد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 27712

به "آنالیز ویژگی های انتشار اوراق گام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز ویژگی های انتشار اوراق گام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید