بازدید مدیر فنی صندوق احیا از بناهای تاریخی خراسان جنوبی

به گزارش مهسان بلاگ، مدیر فنی صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن فرهنگی تاریخی، در بازدید ادواری از بناهای واگذار شده این صندوق در کشور، از اماکن تاریخی استان خراسان جنوبی بازدید کرد.

بازدید مدیر فنی صندوق احیا از بناهای تاریخی خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی صندوق احیا و بهره برداری از بناها اماکن فرهنگی تاریخی، خشایار نیکزاد در جریان سفر خود به استان خراسان جنوبی ضمن حضور در خانه تاریخی شریف از مراحل فنی عملیات مرمت و احیاء این بنای تاریخی بازدید کرد.

نیکزاد در تشریح این بازدید توضیح داد: عملیات اجرایی مرمت این بنا منطبق با استاندارد های لازم در حال اجرا است و در جریان این سفر تصمیمات مناسبی برای اقدامات حفاظتی از بنا گرفته شد.

وی، اضافه نمود: در ترتیبات اتخاذ شده، آشپزخانه و سرویس های بهداشتی این بنا از عمارت قاجاری به بخش های دارای قدمت کمتر منتقل شد تا این عمارت از خطر رسوخ آب گرفتگی و نظایر آن در امان باشد.

همچنین مدیر فنی صندوق احیا در ادامه سفر خود، با همراهی فرماندار خوسف از بافت و بناهای تاریخی این شهرستان نیز دیدن کرد و ظرفیت های احیای بناهای تاریخی شهرستان یاد شده را مورد آنالیز قرار داد.

خانه مستوفی بشرویه مقصد بعدی این بازدید ادواری بود که با حضور خشایار نیکزاد و معاون میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی به سرمایه گذار بخش خصوصی تحویل شد.

نیکزاد در این باره، گفت: با شروع کار مرمت و احیا و اصلاح سیستم های تأسیساتی، این بنای شایان توجه خراسان جنوبی به زودی در چرخه بهره برداری قرار خواهد گرفت.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 14854

به "بازدید مدیر فنی صندوق احیا از بناهای تاریخی خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید مدیر فنی صندوق احیا از بناهای تاریخی خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید