اولین کسری تجاری بزرگترین اقتصاد آسیای جنوب شرقی

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در ماه جولای اندونزی به عنوان، بزرگترین اقتصاد جنوب شرق آسیا با کسری تجاری 271.2 میلیون دلار روبرو شد. این درحالی است که طبق نظرسنجی های اجرا شده از اقتصاددانان توسط رویتر، پیش بینی شده بود در ماه جولای این کشور 1.1 میلیارد دلار سرریز تجاری داشته باشد.

اولین کسری تجاری بزرگترین اقتصاد آسیای جنوب شرقی

طبق ارقامی که امروز اعلام شد سرریز تجاری این کشور در ماه جون هم به 1.67 میلیارد دلار اصلاح شد.

در ماه جولای هم واردات و هم صادرات به صورت سالیانه افزایش چشمگیری داشتند؛ چراکه این مقادیر در ماه جولای سال 2016 به علت تعطیلات عید فطر کمتر شده بودند. اما سال جاری تعطیلات عید فطر در ماه جون واقع شد.

در جولای سال جاری صادرات با 41.12 درصد رشد نسبت به جولای سال قبل به 13.62 میلیارد دلار رسید در حالی که رویترز پیش بینی می کرد 31.12 درصد رشد کند. صادرات ماه جون11.71 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت.

واردات ماه جولای با جهشی 54.02 درصدی نسبت به سال گذشته به 13.89 میلیارد دلار رسید درحالی که در نظر سنجی رویترز، اقتصاددانان پیش بینی نموده بودند این مقدار 30.34 درصد رشد داشته باشد. واردات در ماه جون 17.40 درصد کاهش یافته بود.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 16723

به "اولین کسری تجاری بزرگترین اقتصاد آسیای جنوب شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین کسری تجاری بزرگترین اقتصاد آسیای جنوب شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید