انتصاب 24 وزیر و استاندار جدید در سودان از میان مقامات نظامی

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس جمهور سودان در پاسخ به ادامه اعتراضات در ا ین کشور، ضمن انحلال دولت فدرال و تشکیل دولت پیشبرد امور، هجده استاندار جدید هم از میان فرماندهان نظامی ارشد این کشور منصوب کرد.

انتصاب 24 وزیر و استاندار جدید در سودان از میان مقامات نظامی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عمر البشیر، رئیس جمهور سودان روز شنبه با صدور احکام جداگانه شش وزیر و هجده استاندار که همگی وابسته به نیرو های ارتش و پلیس این کشور هستند، برای عضویت در دولت پیشبرد امور خود منصوب کرد.

شمار قابل توجهی از شهروندان سودانی در سه ماه گذشته در اعتراض به شرایط مالی و زندگی سخت در خیابان ها تظاهرات نموده و خواهان کناره گیری عمرالبشیر از قدرت هستند.

به نوشته سایت باج نیوز سودان، عمر البشیر آدینه شب طی نطقی از کاخ ریاست جمهوری سودان هیات وزیران و استانداران مناطق مختلف سودان را برکنار کرد.

در حکم ریاست جمهوری سودان که شبکه اسکای نیوز آن را منتشر کرد، فضل عبدالله فضل به عنوان وزیر امور ریاست جمهوری، احمد سعد عمر وزیر امور نخست وزیری، حامد محمد نور الممتاز وزیر دیوان حکومت دولت فدرال منصوب شدند.

بر اساس این حکم، همچنان وزیران وزارتخانه های امورخارجه، دفاع و دادگستری در پست خود ابقاء شدند. به گزارش رویترز، عمر البشیر با برکناری استانداران استان های مختلف سودان، هجده استاندار جدید که همگی از فرماندهان ارشد دستگاه نظامی اعم از پلیس، ارتش و امنیت سودان هستند، برای اداره این مناطق منصوب کرد.

رئیس جمهور سودان روز آدینه 22 فوریه جاری از انحلال دولت وفاق ملی و همه دولت های محلی در سودان و تشکیل دولتی شایسته سالار برای اتخاذ تدابیر مالی اساسی اطلاع داد.

عمر البشیر همچنین از برقراری حالت فوق العاده در سودان به مدت یک سال اطلاع داد و از اعضای مجلس سودان خواست آنالیز طرحی را که به وی اجازه نامزدی مجدد وی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را می دهد متوقف کند.

م

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 5846

به "انتصاب 24 وزیر و استاندار جدید در سودان از میان مقامات نظامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتصاب 24 وزیر و استاندار جدید در سودان از میان مقامات نظامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید