الجزایر، درخواست ارتش برای انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس ستاد متشرک ارتش الجزایر بار دیگر خواستار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام در این کشور شد.

الجزایر، درخواست ارتش برای انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از عربی 21، احمد قاید صالح رئیس ستاد مشترک ارتش الجزایر خواستار تمرکز تلاش ها در این کشور برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در نزدیک ترین زمان ممکن تاکید کرد.

وی بار دیگر بر پایبندی خود به قانون اساسی به عنوان بهترین راه برای خروج از بحران تاکید کرد و گفت: مرحله ای که کشور در حال سپری کردن آن است نیاز به تدبیر و بصیرت دارد.

رئیس ستاد مشترک ارتش الجزایر با انتقاد از حامیان مرحله انتقالی گفت: برخی طرف ها به دنبال مرحله انتقالی در کشور برای خدمت به منافع محدود خود و اربابانشان هستند و به زودی ما این طرف ها را اعلام خواهیم کرد.

صالح از تلاش های کمیته میانجی و گفت وگو به رهبری کریم یونس برای بررسی راه های خروج از بحران مرحله انتقالی تمجید کرد.

فرماندهی ارتش الجزایر بارها از پیشنهاد مرحله انتقالی در این کشور مخالفت کرده و خواستار انتخابات ریاست جمهوری زود هنگام شده است.

عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور سابق الجزایر ماه می گذشته بعد از 20 سال حکومت و در پی فشارهای ارتش و بعد از هفته ها اعتراضات مردمی که خواستار تغییر بودند استعفا کرد.

الجزایری ها اصرار دارند که نهادها و شخصیت های دوره بوتفلیقه اداره مرحله انتقالی را به دست نگیرند و برای تأکید بر این خواسته خود هر هفته جمعه تظاهرات می کنند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 16562

به "الجزایر، درخواست ارتش برای انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الجزایر، درخواست ارتش برای انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید