اقدام برای تک پیشه شدن روستائیان اشتباه بوده است

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، مجتبی مزروعی بعدازظهر یکشنبه در نشست با مدیران جهادکشاوزی خراسان رضوی اظهار کرد: تک پیشه شدن روستائیان در دهه های اخیراشتباه بوده است زیرا درآمد کشاورزان در سال به صورت چرخشی از تولیدات پیشه های مختلف بیشتر می گردد.

اقدام برای تک پیشه شدن روستائیان اشتباه بوده است

وی اضافه نمود : وقتی رتبه اول باغداری را داریم حتما باید رتبه اول زنبور داری را هم داشته باشیم این پیشه ها لازمه فراوری ودر جهت بهره وری بیشتراز توانمندیها و پتانسیل روستائیان است ضمن اینکه در این صورت با این همه آفت ها در باغات روبرو نمی شویم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: بعضی از شهرستانها در بحث توسعه کشت گلخانه ای از آمار عقب هستند و باید کوشش بیشتری داشته باشند و در همین راستا در کنار حمایت از ایجاد شهرک های فراوریی گلخانه ای، باید ایجاد و توسعه واحد های کوچک و مستقل در دستور باشد.

وی گفت: در شهرستان هایی که جالیزکاری انجام می گردد باید از سازه های سبک گلخانه ای استفاده گردد وهر چه فراوری جالیزی داریم گلخانه ای گردد و بزودی ساز و کار پروانه های گلخانه ای با مقیاس کوچک به مدیریت های شهرستانها ابلاغ خواهد شد.

مزروعی تاکید نمود: با توجه به پتانسیل و توانمندی جمعیتی و نیز کمبود ومحدودیت های منابع آبی باید برای ایجاد گلخانه و زیر سقف بردن فراوریات وقت و انرژی بگذاریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اضافه نمود: باید فرهنگ ایجاد گلخانه ها را به روستاها برده و در آنجا با ایجاد گلخانه های کوچک و گسترده مردم را به ورود به این عرصه تشویق کنیم.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 3705

به "اقدام برای تک پیشه شدن روستائیان اشتباه بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام برای تک پیشه شدن روستائیان اشتباه بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید