احتمال ورود ابزارهای جدید اقتصادی به بازار سرمایه

به گزارش مهسان بلاگ، معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس با بیان اینکه همه ابزارهای اقتصادی که در دنیاست، در بازار سرمایه ایران نیز وجود دارد، گفت: امکان عملیاتی شدن و به بازار آمدن ابزارهای جدید اقتصادی وجود دارد.

احتمال ورود ابزارهای جدید اقتصادی به بازار سرمایه

حسن امیری در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه همه ابزارهای اقتصادی که در بورس های جهان وجود دارد، در بازار سرمایه ایران نیز هست، اظهار کرد: اما باید توجه داشت تنوع این ابزارها بسیار وسیع است. ممکن است برای صنعت خاصی ابزار و نواری جدیدی باشد. نقش شرکت های تامین سرمایه این است که مهندسی اقتصادی نمایند و ابزارسازی جدید نمایند. حتی ممکن است ابزارهای مختلف را برای یک پروژه باهم استفاده نمایند. این روشهایی است که می تواند مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال ابزارهای حوزه بیمه هنوز راه اندازی نشده است و امکان عملیاتی شدن و به بازار آمدن آن ها وجود دارد.

وی درمورد اینکه با وجود اینکه بعضی ابزارهای اقتصادی مدت هاست وارد بازار شده اند اما سرمایه گذاران و کارگزاران دانش کافی برای استفاده از این ابازارها را ندارند، شرح داد:به هر حال ابزارهای جدید که وارد بازار سرمایه می گردد تا زمانی که عملیاتی شوند و عامه مردم بتوانند عانمه از آن استفاده نمایند پروسه طولانی مدت است. نقش فرهنگ سازی و برگزاری سمینار و دوره هایی که بورس و فرابورس در شهرستان ها برگزار می نمایند به توسعه این فرهنگ در سطح جامعه یاری می نماید. می توان گفت بازار سرمایه از لحاظ ابزار اقتصادی کامل است اما درمورد استفاده از این ابزارها باید کار بیشتری انجام گردد.

بر اساس این گزارش، روز گذشته اجرای فروش تعهدی در بازار سرمایه روی هشت نماد انجام شد. فروش تعهدی یکی از ابزارهای اقتصادی بود که مسئولان از سال 1395 وعده راه اندازی آن را داده بودند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 36449

به "احتمال ورود ابزارهای جدید اقتصادی به بازار سرمایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال ورود ابزارهای جدید اقتصادی به بازار سرمایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید