احتمال نشت گاز مرکاپتان دلیل بوی نامطبوع تهران

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس مرکز مدیریت محیط زیست شهرداری تهران با اشاره به این که سه گزینه احتمالی برای منشأ بوی نامطبوع تهران وجود دارد، اضافه کرد: انتشار گاز مرکاپتان می تواند علت بوی نامطبوع تهران باشد.

احتمال نشت گاز مرکاپتان دلیل بوی نامطبوع تهران

به گزارش خبرنگاران، صدرالدین علی پور در جلسه کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران که با موضوع آنالیز انتشار بوی نامطبوع چند هفته پیش در تهران برگزار گردید، گفت: آنالیز هایی از سوی مرکز مدیریت محیط زیست برای شناسایی منشأ این بو صورت گرفته است. بر اساس گزارش های دریافت شده، بوی منتشر شده در سطح شهر تهران شبیه زباله های در حال سوخت یا بوی گاز آمونیاک یا گاز مرکاپتان بوده است.

وی اضافه نمود: در روز دوازدهم دی شوک محسوسی در دیتاهای خود مشاهده کردیم. از ساعت 15 همان روز میزان غلظت CO2 افزایش پیدا کرد و علاوه بر این در این ساعات غلظت ذرات 2.5pm نیز بالا رفته بود و ما نیز بر اساس این داده ها به آنالیز منشأ انتشار بو پرداختیم.

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ادامه داد: در اصفهان یک نشت گاز مرکاپتان وضعیت را به شکلی غیرقابل تحمل نموده بود که خاک منطقه را جابه جا کردند. در این شهر نیز بویی شبیه بوی تهران منتشر شده بود و این احتمال وجود داشت که در تهران هم چنین اتفاقی اتفاق افتاده باشد که البته شرکت گاز سندی مبنی بر تأیید این فرضیه نداشت.

وی تاکید نمود: فرضیه ارتباط بو با زلزله یا فعالیت آتشفشان دماوند نیز احتمال کمی داشت. علاوه بر این فرضیه ترکیدگی لوله های فاضلاب را آنالیز کردیم. در خصوص مخزن فاضلاب ساختمان پلاسکو هم اقدامات کارشناسی انجام دادیم که در نهایت هیچ کدام از این موارد قطعی نشد. در نهایت به سه گزینه احتمالی برای توجیه این بو رسیدیم که البته این سه گزینه نیز قطعیت ندارند. یکی از آن ها احتمال نشت گاز مرکاپتان است.

وی ادامه داد: دومین گزینه ترکیدگی تونل فاضلاب شرقی تهران بود و گزینه سوم نیز انتشار آلاینده از یک منبع ناشناس از سمت جنوب تهران و انتشار آن از طریق وزش باد در سطح شهر بود.

علی پور با تاکید بر این که این اتفاق تلنگری بود که متوجه شویم به یک مرکز پایش احتیاج داریم، اضافه نمود: شاید خروجی این اتفاق این باشد که مجموعه دیتاها در یک مرکز پایش و یک اتاق فرمان تجمیع گردد که قطعاً این مهمترین دستاورد انتشار بوی نامطبوع در تهران خواهد بود.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 4930

به "احتمال نشت گاز مرکاپتان دلیل بوی نامطبوع تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال نشت گاز مرکاپتان دلیل بوی نامطبوع تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید